Advertise Here

JB's Colourful Life

- Another Blogger Blog's


13 march 2010

Kami telah merancang untuk berkelah di pantai sejak beberapa lama dahulu. Setiap kali kami merancang ada sahaja halangan. Tetapi kali ini kami tetap meneruskan rencangan tersebut walaupun kekurangan seorang ahli keluarga kami. Bob telah berangkat ke Kuala Lumpur pada hari yang sama. Kali ini kami berkelah di Jumeirah Beach Park. Namun Annie, Kesh dan Malvin tetap ada bersama kami di pantai.

Perkelahan kali ini disertai oleh 4 keluarga. Helmi dan keluarga dari Abu Dhabi juga telah meluangkan masanya untuk bersama-sama kami. Ramai juga ahli keluarga kami kali ini....lebih kurang 22 orang, termasuk puteri Puan Raidah yang comel tu. Walaupun anak Puan Raidah ni ada exam pada esok harinya...tetapi kami telah menghabiskan masa untuk bergembira bersam ahli keluarga. Bukan senang nak mengumpulkan orang yang selalu berada di awan biru. Thank you Helmi.

Andi pun begitu, hampir juga tidak dapat bersama-sama kami kerana telah dipanggil bertugas di kitchen. Alhamdulillah, pekelahan kali ini kami ada 2 orang chef professional untuk menyiapkan hidangan. Hidangannya, apa lagi kalau bukan kambing panggang. Memang sedap hidangan kali ini. Puan Raidah telah sempat juga nasi masak briyani kambing untuk kami. Puan Raidah ni memang terkenal dengan menu istimewanya. Masakan Timur Tengah.

Kami telah memilih tempat yang sangat strategik, berdekatan dengan surau, tandas dan taman permainan. Kalau anak2 ke pantai juga, mudah untuk kami memerhatikan mereka. Kami telah mendirikan khemah . Besar juga khemah kami, cukup untuk anak-anak kecil berehat. Sebenarnya, kami dirikan khemah ini adalah khas untuk puteri kesayangan, Hanani. Kami bercadang untuk balik selepas maghrib oleh yang demikian bolehlah Hanani nak berehat dahulu sambil bersantai dengan ibu. Ibu pun seronok bila dapat berkumpul macam ini.


Setelah selesai makan, kanak-kanak pun telah pergi ke padang permainan. Ada juga yang ke pantai. Mereka dengan urusan masing-masing. Ibu-ibu yang tinggal, bersembang kosong sambil berkenalan. Alhamdulillah....kami sangat seronok. Rasanya belum sempat bermain dengan puteri, Hanif dan Hafiz juga. Hari pun dah malam. Setelah selesai solat maghrib kami berangkat pulang jam 8 malam. InsyaAllah...jika ada peluang kami akan datang lagi.

0 comments:

Post a Comment