Advertise Here

JB's Colourful Life

- Another Blogger Blog's





Budak Kecik.....gelaran untuk buah hati kami, Atif Affan Mohammad Ali@Atif Affan Ramli...kata dia. Atif ni sangat manja dan periang. Tapi Atif juga seorang yang sensitif dah mudah merajuk. Kami sayang pada Atif kerana dia sangat jujur.



Kalau Atif tak ada di rumah maka rumah kami sangat sunyi. Rumah kami seperti tidak berpenghuni kerana penghuninya sentiasa sibuk dengan urusan masing-masing. Hanya Atif akan menjadi penhibur dan akan menjadikan rumah kami riuh rendah. Kalau tidak dengan suara tangisan Atif yang diusik oleh abang-abangnya atau suara Atif yang bermain atau suara Atif yang nak itu dan ini....Atif....kami semua sangat sayang pada Atif.

Bila Ayang balik dari office....selalunya jam 6.30 petang, Atif akan melompat sambil menjerit "chai satu!". Ayang akan terus buat chai ( teh) untuk Atif. Kalau minum chai, Atif mesti nak roti canai jadi kami pun akan siapkan roti canai untuk dia. Sekarang Atif dah pandai makan roti canai cicah susu dan bukan lagi dengan kari. Bila selesai makan.... Atif sambil menggoyang-goyangkan kepalanya....dia berkata,"roti canai sedap tapi chai lagi sedap". Alangkah bahagianya kami bila ada Atif. Buah hati lah katakan.....

Apabila Atif berada di sekolah....Atif pun sama macam di rumah. "Atif is very talkative"....komen guru kelas. Semua kawan di sekolah dan kawan-kawan dalam bas akan diberitahu " I have two brothers and two sisters"......Atif seronok dengan keluarga yang besar. Kami juga gembira dengan pertambahan ahli dalam keluarga kami. Kasih sayang kami yang melimpah tertumpah pada semua ahli keluarga.


Satu perkara yang kami tak akan lupa mengenai Atif masa kecilnya ialah Atif ada ramai 'girlfriend' dan Atif pun selalu berkata, "I have a wife". Atif selalu bercerita pasal girlfriend dia bila balik ke rumah. Tetapi cerita "budak kecik" akan jadi bahan ketawa kami dan tak puas rasanya kalau tak mengusik Atif. Sungguh membahagiakan.

Budak Keciiikkk!!!!....nama yang akan sentiasa bermain dibibir kami.

0 comments:

Post a Comment