Advertise Here

JB's Colourful Life

- Another Blogger Blog's

I love you soooo muuuucccchhhhh!!!!! Adish and Adash.

Sesungguhnya setiap seorang yang dilahirkan didunia ini mempunyai keistimewaan masing-masing. Kami sekeluarga telah dikurniakan oleh Allah swt dengan memiliki kasihsayang yang melimpah-ruah. Kami mempunyai empat orang anak iatu dua orang anak perempuan dan dua orang anak lelaki. Sudah semestinya kami sangat sayang pada mereka. Selain dari mereka kami juga mempunyai seorang anak angkat yang telah tercatat dlam sijil kelahirannya nama kami berdua. Hanya Allah saja yang tahu betapa seronoknya kami. Selang beberapa tahun kami dikurniakan seorang lagi anak perempuan yang sangat comel...masyaAllah. Sungguh bahagia rasanya bila kami ada anak kecil.

Dalam pada yang sama...kami masih lagi mendambakan anak-anak kecil supaya berada disisi kami sekeluarga. Alhamdulillah...Allah telah mengurniakan seorang anak lelaki buat kami iaitu Hariz Haziq. Pada masa ini Hariz berumur lebih kurang 2 tahun. Dia telah datang bersama abangnya Ahmad Aiman Arif. Mereka telah menjadi penyeri rumahtangga kami disamping anak-anak lain. Mereka juga seronok apabila adik-beradik baru ini berada didalam rumah. Kami jadi lebih senang hati.

Hariz telah berjaya menambat hati kami dengan keletahnya yang sangat lucu. Hariz sangat istimewa dalam hidup kami sejak dari kecil lagi. Kalau pada masa Hariz kecil dulu, satu perkara yang tidak mungkin akan kami lupakan ialah apabila tiba-tiba Hariz akan hilang dan berada di bawah meja. Perkara ini amat melucukan...dan Hariz juga tidak suka dia diganggu apabila dia berada disitu. Lama-kelamaan kami sudah faham dengan tabiat Hariz itu. Kami tidak lagi mengganggu dia ketika dia berada di bawah meja. Hariz...bila Hariz dewasa mak akan ceritakan tentang tabiat ini ......


Pada umur 2 tahun Hariz sudah mula bersekolah. Ini adalah kerana Hariz mengikut abangnya ke sekolah. Hariz ke sekolah pada masa itu bukan tujuan untuk belajar tapi adalah untuk bermain. Tetapi bila Hariz dah besar pun bila ke sekolah masih ingat untuk bermain. Rasanya macam hampir juga kecewa kerana sungguh susah untuk mendapatkan Hariz duduk diam ditempatnya. Keadaan ini masih berlaku sehingga Hariz 6 tahun. Sekarang Hariz sudah besar....semoga Hariz sudah tidak berkelakuan seperti itu ya..



Makanan kegemaran Hariz, Ayam Masak Lemak cili api dan Ayam Masak Merah. Kadang-kadang bila ada masakan kegemarannya itu, dia akan makan nasi bertambah. Kami sangat seronok melayan Hariz. Walau bagaimana pun, Hariz adalah anak yang mendengar kata dan menurut perintah. Tetapi jangan buat Hariz marah. Kalau Hariz marah dia akan menjadi lebih garang dari singa agaknya. Hariz juga sensitif...kalau dia diusik atau diejek, dia mudah menangis.

Kami masih ingat bila Hariz tidak suka dia dipanggil "adik" lagi kerana dia sudah besar. Tetapi disebabkan sudah menjadi kebiasaan kami memanggil dia "adik" iaitu panggilan manja..kadang-kadang kami terlupa juga. Dia akan menjawab, "Apa ni...kita bukan adiklah."



My Adish and Me. He is very special to me......Dia manja dan penyayang.

Selepas dua tahun Hariz bersama kami....Harraz pula hadir dalam keluarga kami. Kehadirannya menjadikan kami sekeluarga lebih bahagia. Sememangnya kami menantikan "baby" kerana Hariz pun dah besar sekarang. Sejak dari baby lagi Harraz memang tidak pernah menyusahkan kami. Alhamdulillah...kami sangat senang bersama mereka. Oleh kerana terlalu sibuk dengan mereka, sehingga kami tidak perasan Harraz pun dah pandai berjalan dan berlari. Cuma yang kami ingat Harraz lambat sikit dapat bercakap...Adish adalah panggilan buat Harriz. Maka kami pun memanggilnya dengan Adash atau Aash.

Harraz.....sangat "cute" dan mudah mesra dengan sesiapa sahaja. Kami bersyukur kerana menjaga mereka adalah sangat mudah dan mereka juga tidak bermasalah. Kalau ada kereta mainan ...Harraz akan leka bermain. Kedua-duanya sangat mahir dalam bidang automobil. Mereka tahu nama-nama kereta sehingga bahagian enjin dan rim. Sungguh hebat apabila mereka pernah berbual bersama-sama kami, mereka ternampak dan berkata,"Mak tengok tu...Proton Waja tu guna rim Proton Perdana". MasyaAllah...ayah sendiri pun tidak prihatin sampai begitu sekali. Seronok bila kami dapat belajar serba sedikit tentang hal-hal berkaitan dengan kereta dari Harraz dan juga Hariz. Abangnya, Aiman juga begitu....

Kenangan bersama mereka masih segar dalam ingatan. Dari segi pemakanan Harraz adalah lebih mudah jika dibandingkan dengan Hariz. Selalu Haraz akan makan apa sahaja yang disediakan untuknya. Samada makanan pedas atau masakan ala barat atau kuih-muih.



Ini adalah gambar Harraz ( kanan) bersama Ridzal Hakim ...another sweetheart in the family. Mereka membesar bersama.

Harraz....mak harap Harraz akan jadi anak yang baik bila dah besar nanti ya...sepertimana Harraz semasa kecil dulu. Harraz tidak pernah menyusahkan kami sejak dari kecil lagi.

My Adash .....I love you so much.

Harraz, Hariz and Alia ..Harraz dah besar sekarang.






Harraz and Ridzal Hakim.....my young man.


The picture on the top.. my Adash and me. Sangat manja....I missed you so mucccchhhh!!!!



Gambar Hariz dan Harraz bersama rakan-rakan yang lain. They are all my sweetheart. Nureen dan Luqman (in yellow). Sarah (elder sister in purple) and Hannah.

0 comments:

Post a Comment